فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت «پلنگ آناتولی» برای شبکه نمایش دوبله شد ادامه پخش «حسینیه تهران» در دهه دوم محرم + زمان پخش پخش فیلم «۱۴۰۸» هافستورم در تلویزیون از امشب (۲۷ تیر ۱۴۰۳) «پیر پسر» لیلا حاتمی و حامد بهداد در ایرلند برگزیده شد فراخوان جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه اعلام شد معرفی کتاب | درباره کتاب «پنداشت تربیت» اثر جودیت ریچ هریس درباره نقش «جانی دپ» در فیلم «کارناوال در پایان روزها» نقاشی‌های خیره‌کننده از زندگی روزمره مردم در مقبره چینی + عکس پروژه مسکن هنرمندان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده است | جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم توضیحات دبیر شورای صنفی نمایش درباره ابهامات آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ | از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن حق وتو غلبه بازار بر هنر، کتیبه نویسی را از عیار انداخته است رئالیتی شوی «شکارچی» از شبکه خانگی + جزئیات «زینب (س) اسیری رفت و ما بر جای بودیم» | کم‌توجهی به زنان کربلا و بانوان دفاع مقدس در ادبیات فارسی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۳+ جزئیات
سرخط خبرها
گفت و گو با حمید جندقی، کارگردان و بازیگر تئاتر

سال های دور از اجرا

  • کد خبر: ۱۶۲۸۸
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
سال های دور از اجرا
حمید جندقی، در سال ۱۳۵۰ در مشهد متولد شد و در پانزده سالگی فعالیت‌های هنری خود را در زمینه هنر‌های نمایشی آغاز کرد.
زوزنی _ او در جوانی با هنرمندانی همچون مرحوم سیدرضا کمال علوی، مرحوم ماشاءالله وحیدی، محمدعلی لطفی مقدم، رضا صابری، داوود کیانیان، سعید سهیلی، احمد کاوری، شهاب ملت خواه و... همکاری کرده است.

تنها ۲۰ سالش بود که «گروه تئاتر پویا» را با دوستانش راه انداخت آن‌ها جزو گروه‌های جوانی بودند که در اوایل دهه ۸۰ فعالیت می‌کردند. او از سال ۸۳ تا ۸۵ درکنار پیش کسوتان تئاتر مشهد، عضو هیئت مدیره انجمن هنر‌های نمایشی مشهد بود.

هنرمندانی همچون جندقی در دهه ۷۰ برای اینکه بتوانند جای خود را در تئاتر باز کنند، سختی بسیاری کشیدند و حتی مجبور شدند سال‌ها از اجرای عمومی دور بمانند. به گفته خود او، در آن دوران پیش کسوت‌های تئاتر به سکان داری جوانان در نمایش تن نمی‌دادند.

«مسیح هرگز نخواهد گریست»، نوشته محمد چرم شیر، نخستین نمایشی بود که او سال ۶۹ کارگردانی کرد. این نمایش در همان دوران در جشنواره منطقه‌ای شرق کشور، جایزه کارگردانی، طراحی صحنه نمایشنامه و بازیگری را برد. آثار دیگر او همچون «پرونده خانم چُمبو»، «صورتک ها»، «یه بیابون پر از شب» و... در جشنواره‌های متعدد ملی و بومی حضور داشتند و موفقیت‌هایی را نیز کسب کردند.
 
«گلاریس» آخرین اثر جندقی بود که در سال ۹۳ به اجرای عموم درآمد. امروز بعد از پنج سال و پس از «گلاریس»، نمایش «شب قاصدک» به کارگردانی حمید جندقی در تماشاخانه خورشید اجرا می‌شود و تا ۲۰بهمن ادامه خواهد داشت. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و با محوریت مشکلات زنان است. تهیه بلیت آن در سایت «مشهدگیشه» ممکن است.
گزارش خطا
برچسب ها: تئاتر مشهد
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->